سرخط خبرها

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد خراسان‌رضوی: ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران فرهنگی را داریم | سینما آفریقا بازسازی می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۰۰۴۹
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد خراسان‌رضوی: ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران فرهنگی را داریم | سینما آفریقا بازسازی می‌شود
مدیرکل اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت: امروز استان به ظرفیت‌های خوبی رسیده است که می‌توانیم بستر سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده درحاشیه برگزاری نشست خبری بیست‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: هم‌زمانی بازی‌های تیم ملی و اکران‌های فیلم فجر اقبال مخاطب را با مشکل مواجه می‌کند. عموم مردم در طول سال فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، اما مخاطب فجر نخبگان و اهالی متخصص فرهنگ و هنر است که کنششان متفاوت با مردمی است که به عنوان سرگرمی در سینما حضور دارند.

حسین‌زاده افزود: سال گذشته جشنواره فجر در مشهد نشست خبری نداشت. امسال هم به نوعی ریسک کرده‌ایم که این نشست را برگزار کردیم. زیرا زمانی که ما جشنواره برگزار می‌کنیم یک دبیرخانه در استان وظیفه برگزاری را به عهده می‌گیرد، شبیه جشنواره تئاتری که گذشت. اما جشنواره فیلم فجر تفاوتی با دیگر جشنواره‌ها دارد، اینکه فیلم‌ها عموما قبلا اکران نشده‌اند و علاوه بر آن دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران است.

وی تاکید کرد: فجر جشن یک‌ساله سینمای ایران است که سینماگران فیلم می‌سازند تا به جشنواره برسد و شیرینی جشنواره نیز به همین صورت است؛ بنابراین طبیعی‌ترین اتفاقات در فیلم فجر تغییرات است، حتی در تهران و مرکزیت جشنواره نیز به همین صورت است که یک اصلاح کوچک در فیلم جای آن‌را تغییر خواهد داد.

انتخاب اکران فیلم‌ها در سینما‌های خصوصی به اختیار سینمادارهاست

حسین‌زاده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: انتخاب اکران فیلم‌ها در سینما‌هایی غیر از هویزه، آفریقا و سیمرغ به عهده خود سینما‌ها خواهد بود. با توجه به اینکه پراکندگی سینما در مشهد خوب است نگران تمرکز منابع فرهنگی نیستیم.

وی درباره اکران فیلم‌ها در سینما آفریقا نیز تصریح کرد: فروش بلیت از طریق سایت مرکزی اتفاق خواهد افتاد. احتمالا این آخرین تجربه فجر در آفریقا خواهد بود، زیرا سینما آفریقا به نوسازی سپرده می‌شود.

علاوه بر آن هیچ سینمایی جز آفریقا توان استقبال از این حجم مخاطب را نخواهد داشت. نوستالژی سینما‌های مشهد نیز سینما آفریقاست.

پیگیر حضور عوامل فیلم‌ها در مشهد هستیم

حسین‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرانیوز نیز اظهار کرد: پیگیر حضور عوامل فیلم‌ها در مشهد هستیم تا بتوانیم نشست‌های بیشتری داشته باشیم. امروز استان به ظرفیت‌های خوبی رسیده است که می‌توانیم بستر سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کنیم و فیلم‌های مناسب گیشه و مخاطبی را به اثر بدل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی یادآور شد: در طول سال برای ارتباط مردم با سینما برنامه داریم. اگر درحال حاضر خودمان را با سایر استان‌ها ببینیم از لحاظ میزان تماشاگر برتر هستیم. حالا که استان سهم خوبی در سینما دارد، رسانه‌ها باید تبلیغات خوبی برای فیلم‌هایی کنند که از استان به جشنواره رفته است. با همکاری آموزش و پرورش توانستیم سینما را در سبد فرهنگی مدارس مشهد قراردهیم.

نخبگان به سینما بیایند و کنار مردم بنشینند

حسین‌زاده در پایان گفت: از نخبگان و مردم دعوت می‌کنیم که در جشنواره حضور داشته باشند، اما بی‌شک به علت محدودیت زمان جشنواره و سانس‌ها نمی‌توانیم از همه مردم میزبانی کنیم با این حال دعوت می‌کنیم نخبگان در جشنواره حضور پیدا کنند و پرونده ویژه‌ای برای فیلم‌ها ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->